Jak wycenić zlecenie fotograficzne?

Wskazówki:
1. Nie licz za zdjęcie, licz za swoją pracę. Praca zajmuje czas, więc licz czas.
2. Czas to nie tylko naciskanie spustu, ale też przygotowanie, dojazd (to też koszt), rozłożenie i złożenie sprzętu i obróbka.
3. Obróbka zajmuje przynajmniej tyle czasu, ile focenie.
4. Sprzętu nie dostałeś/łaś za darmo, więc nie obsługuj nim klientów za darmo.
5. Wielu klientów lubi mieć świadomość, że kupiło dobrą usługę i często jakość jest dla nich ważniejsza od ceny –  jeśli tak jest to nie podważaj ich wizji świata i dostosuj się : )
6. Jeżeli masz więcej chętnych na swoje usługi niż czasu na realizację zleceń – Twoja cena jest za niska.
7. Cena jest bardzo ważnym elementem pozycjonowania się na rynku.
8. Jeśli ktoś Cię prosi o obniżenie ceny, poproś go aby wynegocjował ci niższy ZUS, mniejszą stawkę VAT, albo niższe raty leasingu sprzętu.
9. Jeśli jeszcze nie wiesz ile kosztuje serwis, naprawa czy wymiana sprzętu – już dzisiaj weź pod uwagę to, że pewnego dnia musisz poczuć w kieszeni te koszty Twojej pracy.
10. Lepiej zrobić mniej a lepiej i drożej, niż więcej, ale taniej i gorzej.

46792308_973253069552219_241437691009302528_n
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Gmail

 

Może Ci się również spodoba

Share This